>Inviterer til møte om Sarpsborg frivilligsentral

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?

Disse tilbakemeldingene blir ikke besvart.
Ikke skriv noe personsensitivt.

Inviterer til møte om Sarpsborg frivilligsentral

Publisert: 19.04.2024

Frivillige og ideelle organisasjoner inviteres til møte 2. mai, for å være med på veien videre for Sarpsborg frivilligsentral.

Sarpsborg frivilligsentral er en del av kommunens organisasjon, men bystyret har vedtatt at Sarpsborg frivilligsentral skal skilles ut og reetableres som en egen stiftelse.

Derfor inviteres nå frivillige lag og organisasjoner til et møte i underetasjen på Sarpsborg scene 2. mai kl. 17.00. Der vil det bli orientert om prosessen så langt.

- Kommunen kommer til å sette av de nødvendige midlene som skal til for å gjennomføre endringen, men det er viktig for oss at det er frivilligheten selv som får styre retning og innhold til Sarpsborg frivilligsentral, sier kultursjef Henrik Eurenius.

Ut fra dette møtet er målet å få nok interessenter i den videre etableringsprosessen, slik at en arbeidsgruppe kan delta i utarbeidelse av stiftelsesdokument, vedtekter, samarbeidsavtale mellom kommunen og Sarpsborg frivilligsentral, samt få på plass et styre med et flertall av frivillige.

Flere har allerede meldt sin interesse for å delta, men vi ønsker flere. Det blir enkel servering på møtet, og kultursjefen og en av kommunens advokater vil delta for å orientere og svare på eventuelle spørsmål.

Ønsker du å delta? Påmelding sendes på e-post til henrik.eurenius@sarpsborg.com

Tid: 2. mai kl. 17.00
Sted: Sarpsborg scene, møterom underetasjen